AFC Collectie: Virtuele Realiteit in interieurarchitectuur

Na vijf jaar lang interieurarchitectuurdiensten toegankelijk te hebben gemaakt via vintage en leasing, omarmt AFC Collection nu virtual reality, net op tijd voor de opening van hun showroom in Antwerpen.

In de wereld van interieurarchitectuur in België hebben ze naam gemaakt. AFC Collection heeft twee sprankelende roze millennial showrooms in Brussel en Knokke, en Antwerpen staat op hun radar voor eind dit jaar.

In deze drukke tijd hebben Audrey Joris en Augustin Bown, de initiatiefnemers van dit ooit vintage avontuur (ze begonnen met het verkopen van hun eigen tweedehands vondsten bij hen thuis) en nu fundamenteel digitaal (“3.0”, zoals Audrey graag benadrukt), onlangs de ontwikkeling van een geheel nieuwe service ingezet. Ze kunnen nu rekenen op een hecht team van 10 professionals in op maat gemaakte interieurinrichting, hun mascotte (de officiële conciërge van het merk, de Jack-A-Poo Nelson) en scherpe IT-ontwikkelaars.


Virtual Reality bij AFC Collection

Dankzij virtual reality-brillen die verbonden zijn met hun catalogus met een selectie van de meest geliefde merken, ontwerpers en uitgevers, zoals de Belgen Muller Van Severen bij Valerie Objects, en hun verkoopplatform, biedt AFC Collection zijn klanten, zowel BtoC als BtoB (de helft van hun klantenbestand), een visualisatietool die aan hun ambities voldoet.
AFC droomde ervan. “Met het succes dat we nu kennen via onze twee showrooms in België, kwamen er nieuwe verzoeken binnen…”

“Onze klanten willen de producten die we aanbieden kunnen visualiseren, rechtstreeks bij hen thuis, of het nu particulieren of professionals zijn” – Audrey Joris, medeoprichter van AFC Collection

Eenmaal gefotografeerd, wordt het interieur geïntegreerd in het VR-programma van AFC Collection en wordt de ‘Let’s Play, Look and Feel’ van het merk gelanceerd, wat wonderen verricht: een moodboard creëren, meubels en afwerkingen tot in de kleinste details kiezen, en een render die echter dan echt lijkt: het wordt een spel. Om hiervan te genieten, moet je alleen maar kiezen voor het maandelijkse premium abonnement van het merk: Green, 2.000 euro om je met een paar knipogen goed te voelen in je nieuwe huis.

Meer info.

Gerelateerde thema's